Publicat de: Ioana Abe | 21/04/2010

Curs avansat de publicitate online – „live” cu Doru Panaitescu

Iata-ma „live” la cursul de publicitate online pentru avansati…sau curs avansat de publicitate online tinut de Doru. De mult am stat cu ochii pe curs si de mult vroiam sa vad ce sercrete si mistere are de impartasit in legatura cu publicitatea online….si cred ca nu doar curiozitatea ci si nevoia de a imi consolida niste cunostinte in acest domeniu m-au facut sa stau cu ochii pe editiile anuntate de Doru.

Asa ca azi voi incerca sa fac un „live blogging”  – mai mult ca sa imi ramana mie niste idei scrise…dar si ptr ca am promis 🙂 (pentru ca trebuie sa fiu atenta fiindca informatiile sunt f interesante voi nota pe alocuri doar idei si promit sa revin cu detalii mai tarziu)

Azi vorbim despre:

Internetul in 2010

Termeni de publicitate online

Bannere

Mediaplanning online

Google Ads

______________________

De ce facem publicitate online?

– Nu e nici ieftina nici scumpa – Depinde de cine si cum face, depinde de obiective, depinde de target…DEPINDE!

– Peste 7 mil de romani acceseaza cel putin un site pe luna (trafic.ro)

– Publicitatea online e complicata ptr ca e la inceput. Noi, ca marketeri trebuie sa fugim dupa audienta.

– In mediul online se pot masura mai mult decat trafic & expunere

Avantajele Publicitatii online:

– Calitatea audientei – este inca ridicata dpdv venituri, educatie, interes

– Targeting eficient

– Expunerea mesajelor in momente in care audienta nu este expusa la alte medii

– Cost rezonabil pe mia de expuneri cu posibilitatea controlarii frecventei

– Rapiditatea implementarii comparativ cu media traditionala (este mediul ideal ptr extra-bugete) -Internetul este un mediu care nu este 100% vandut (media de ocupare este sub 10%)

– Interactivitatea cu consumatorul

– Posibilitatea masurarii precise a interactivitatii

– Grad mare de control – se pot incerca mai multe formate/culori/creatii

Romania „internetizata”

– Internetul a modificat comportamentul de consum in foarte multe domenii

– Cu cate site-ul e mai specializat cu atat utilizatorul e mai tentat sa accepte mesajele livrate in publicitate

– Adresarea catre comunitati este cheia succesului in 2010

Piata de Internet Advertising din Romania

– A inceput greu dar se misca repede – creste (ca valoare, jucatori, complexitate)

– Au crescut bugetele

– sunt peste 20 de furnizori, peste 50 de mil de utilizatori lunar si 20 mld bannere

– peste 1500 de site-uri din Romania incluse in retele de publicitate

– majoritatea furnizorilor de spatii media online utilizeaza tehnologii de adserving

– f multe posibilitati de control ale campaniilor – marketerii au nevoie numai de chef si timp sa faca analize, interpretari si control

Aspecte demografice ale Internautului roman:

– experienta de navigare pe Internet (min 5 ani – sursa Eresearch)

– ratele de click sunt in general scazute

– „new info shoppers” = vad un banner si apoi cauta informatia pe Internet

– tendinta de a asocia rezultatele cautarilor cu calitatea

– romanii sunt receptivi la concursuri si jocuri online

– caracteristica duala a Internetului: informare si recreere (70% uz dublu) – un brand neludic poate sa atraga public din online in offline

– utilizatorul este usor de atras prin proiecte care pun accent pe experienta web inedita prin care poate interactiona cu brandul

– odata prins intr-o comunitate online interactioneaza, influenteaza si aduce informatii – conteaza f mult apartenenta la comunitate

Termeni legati de Internet

Termeni HTML:

-Browser – e f important creatia unui banner astfel incat sa fie vizibil pe mai multe browsere

– URL

– Banner

– Webserver

– Request

– Cookies

– Vizita

– Hit

– Log File

– Adresa IP

– Nume de domeniu

– DNS

– vizitatori unici – vizitatorul unei pagini intr-un interval predefinit de timp (24h, 7 sau 30 de zile) – contorizeaza frecventa de vizitare a site-ului.

– Afisari

– Click

– Click thorugh rate –

– Landing page

– AdServer (Doubleclick, Eyeblaster etc)

– Leaderboard

– Island position

– Skyscraper

– Frequency

– CPM

– Inventory

– House Ads

– Banner Burnout

– Banner Blindness

Runda 2 🙂

Ce este bannerul publicitar + o scurta istorie a banerelor si a publicitatii online intre 1996 – 2001, 2001 – 2008. Foarte interesanta trecerea in revista a punctelor cheie in evolutia bannerelor si a publicitatii online. Revin cu amanunte in LE.

Pentru ca tot am ajuns sa vorbim si despre „banner blindness” am ajuns la concluzia ca oamenii se uita cu mai mare atentie la bannere la cursuri de genul asta, in care se prezinta exemple. Cred ca am fi stat ore intregi sa vedem exemple de asa da si asa nu. Mai ales ca Doru ne-a dat exemple incepand cu creatii din 1996. Super tare sa vedem evolutia creativitatii, modului de livrare, mesajului etc.

Constatare si recomandare: Un click din pagina de continut e mai valoros decat unul din home.

Piata de publicitate contextuala – 6 -8 mil Euro (este nemasurata)

– Publicitatea contextuala – trebuie explicata clientilor, necesita atentie si supercalificare

De aici a preluat Alex Visa „microfonul” si ne-a explicat ce inseamna SEM si SEO, cum se fac campanii de Adwords, ce inseamna A/B testing, cum putem sa utilizam si sa valorificam campaniile Adwords si a incheiat cu Do’s and Don’ts.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: