„Definitiile” de mai jos nu sunt noi, eu le-am mai primit de-a lungul timpului prin mailuri, in diverse forme…dar ideea e aceeasi! Din pacate de fiecare data rataceam mailurile cu pricina…asa ca, regasind „explicatiile” marketingului pe intelesul tuturor 🙂 pe site-ul lumeazambeste.ro, am decis sa le preiau ca sa nu le mai uit alta data.
Marketing Direct: Esti la o petrecere si vezi un tip super. Te duci la el si ii spui:’Sunt foarte buna la pat’.
Publicitate: Esti la o petrecere cu niste prieteni si vezi un tip super. Unul din prietenii tai se duce si ii spune:’Tipa aceea e foarte buna la pat.’
Telemarketing: Esti la o petrecere si vezi un tip super.
Ii ceri nr de telefon. Dupa o zi il suni si ii spui:’Sunt buna la pat’.
Customer Relationship Management (CRM): Esti la o petrecere si vezi un tip super. Il recunosti. Te duci la el si ii improspatezi memoria:’Iti aduci aminte ce buna sunt la pat?’
Public Relations (PR) : Esti la o petrecere si vezi un tip super.Te ridici, iti aranjezi rochia, te duci la el, si il inviti sa bea ceva. Ii spui cat de bine miroase, ii lauzi costumul, ii oferi o tigara si ii spui:
‘Sunt foarte buna la pat.’
Merchandising: Esti la o petrecere si vezi un tip super.
Te apropii si ii spui: ‘Sunt foarte buna la pat’ si-i mai arati si un san.
Brand Awareness (Recognition): Esti la o petrecere si vezi un tip super.El vine la tine si iti spune:
‘Am auzit ca esti foarte buna la pat.’
Si as mai adauga eu…
Publicitate online – intruziva: Esti la o petrecere si vezi un tip super. Te duci la el, te bagi in vorba neintrebata, il intrerupi, nu-l lasi sa vorbeasca…si -i strigi „Sunt foarte buna la pat”
Publicitate online: Esti la o petrecere si vezi un tip super. Te duci la el si-i ceri ID-ul de mess. Ajungi acasa ii dai ADD…si-i lasi offline „Sunt foarte buna la pat”. Intra pe mess, vorbiti si iti da intalnire…asta e Conversia!
Social Media Marketing: Esti la o petrecere si vezi un tip super. Afli cum il cheama, il cauti pe Facebook, Hi5, Neogen si ii dai „Add as friend” cu mesajul „Sunt foarte buna la pat”
Call to action: Esti la o petrecere si vezi un tip super. Te duci la el si ii spui „Sunt foarte buna la pat. Suna-ma!”
Deocamdata atat…dar lista ramane deschisa! Astept si alte pareri despre cum putem explica marketingul si publicitatea pe intalesul tuturor 🙂
Progress Marketing (favoritul meu): Vezi un tip super la o petrecere, te duci la el, vorbesti despre una alta si a un moment dat ii spui „sunt foarte buna la pat… vrei sa fii si tu?”
.
Permision marketing… vezi un tip super la o petrecere, te duci la el, te invarti pana ii trezesti interesul (speri ca il trezesti) apoi faceti schimb de nr de tel si de mailuri si ii trimiti newslettere si sms-uri despre cum e sa fii cu cineva foarte buna la pat si apoi intr-un final (dupa cel putin 2 luni) ii dai un mesaj direct cu „stiu ca vrei sa fii cu cineva foarte buna la pat, eu sunt foarte buna la pat, vrei sa incerci? … first trial is free.. for more subscribe…. bla bla bla”
.
Evanghelizare: La o petrecere e un tip super… la el vine un alt tip aproape la fel de super si spune „tipa aia e super buna la pat! Eu am incercat-o! Incearc-o si tu. Ti-o recomand (nu ma comision)!”
By: Nicolae NAUMOF on 27/04/2010
at 11:15 pm
:))))))) Buna aia cu permision mkt si evanghelizarea!!!
By: Ioana Abe on 28/04/2010
at 1:00 am
Marketing freaks! 😛
Publicitate contextuala: Vezi un tip care le poveste prietenilor ca si-a luat un pat cu baldachin, te bagi in vorba si ii zici: „Pat? Si eu sunt buna la pat!”
By: Geea on 28/04/2010
at 7:44 am
:)))))))))))))))))))))))))))) Super tare asta cu contextuala! :)))
Astept definitii ale Performance-ului…Dispay-ului…ca tot sunt la moda zilele astea! 🙂
By: Ioana Abe on 28/04/2010
at 8:55 am
*povesteste
By: Geea on 28/04/2010
at 7:45 am
SPAM: Esti la o petrece si te duci la toti tipii (si la unele tipe) si spui „Sunt foarte buna la pat” in speranta ca unul din tipi sa fie SUPER.
By: Nicolae NAUMOF on 28/04/2010
at 4:24 pm
SEO: Te duci intr-un magazin de mobila, la „raionul” de paturi si te duci la toti cei care vin si se uita la paturi si le spui „sunt foarte buna la pat”.
.
Publicitate out door: Te asezi intr-o intersectie, expui tot ce ai mai bun si strigi in continuu „Sunt foarte buna la pat”.
.
Sponsorizare pentru credibilitate: Mergi la un concurs de mister sau de culturism si incepi sa spui tuturor cum toti (sau cei mai multi dintre) concurenti cosidera ca tu esti buna la pat.
.
Celebrity Endorsment: gasesti o vedeta (de preferat jucator de fotbal) cu care a fii vazuta si sa apari in tabloide, iar acesta va da declaratii presei ca „esti foarte buna la pat”. Apoi creezi o campanie de PR prin care toata presa sportiva sa ii critice prestatiile slabe de pe teren si sa speculeze ca acestea se datoreaza faptului ca il epuizezi pentru ca esti foarte buna la pat.
By: Nicolae NAUMOF on 29/04/2010
at 10:06 pm
In Store: Te asezi undeva in calea tipilor (nu conteaza prea mult unde) si esti bine semnalizata cu tot felul de materiale. Cand un tip ajunge in preajma ii spui „Stiu ca nu vrei sa ma iei acum, dar stiu ca undeva in adancul mintii tale te gandesti la pat si la sex. Eu sunt foarte buna la pat si desi nu ai nevoie de mine acum, nu vrei sa ma iei?!!”
By: Nicolae NAUMOF on 29/04/2010
at 10:13 pm