Publicat de: Ioana Abe | 03/03/2010

Leapsa de 10 (auto)principii

Am primit de la Radu o leapsa „pe principii” – motiv pentru care incerc sa gasesc un pic de timp sa-mi revizuiesc principiile dupa care ma ghidez in viata, principii create dupa invataturi citite sau primite de la oameni mai destepti ca mine, intalniti de-a lungul vietii.

1. Principiul de „self-protection” (am incercat sa-l scriu in romana dar suna ca naiba): Mama m-a invatat cand eram mica –„Daca n-ai tu grija de tine, cine sa aiba!?” Si incerc sa-l aplic atat cand vine vorba de sanatate, distractie, viata profesionala, viata de zi cu zi etc. Asadar, m-am invatat sa fiu independenta in actiuni.

Corolar al acestui principiu (exista!?) tot un sfat al mamei mele: „Sa nu fii cuminte dar sa ai grija de tine”. Ei bine…nu sunt cuminte! 🙂

2. Principiul „reciprocitatii” sau „Ce tie nu-ti place altuia nu-i face”. In general,  incerc (si reusesc) sa ma port cu oamenii asa cum mi-ar placea sa se poarte ei cu mine.

Corolar: Actiunea si reactiunea: Orice actiune va avea mai devreme sau mai tarziu o reactiune asupra ta (de obicei cand nu te astepti). Roata se intoarce.

3. Principiul „rasului” sau „O zi cu adevarat pierduta e o zi in care nu ai ras” – Deci rad si zambesc zilnic. Sunt o optimista incurabila!

Corolar: „If life gives you lemmons, ask for tequilla and salt and call me over” -nu mai stiu unde am citit-o dar mi-a placut la nebunie. Si da…imi place tequilla. 🙂

4. Principiul „Assumption is the mother of all fuck-ups” – aici mai am de lucrat inca la implementarea lui 🙂 Dar, in general evit sa mai presupun lucruri. Fie ca e vorba de viata personala sau profesionala atunci cand am ceva de intrebat/spus/cerut incerc sa spun lucrurilor pe nume, clar si concret ca sa nu incapa indoiala. Dupa cum spuneam, lucrez inca la adoptarea 100% a acestui principiu (stiu cativa care zambesc neincrezatori cand citesc acest pasaj, de aici si completarea 🙂 )

5. Principiul satisfactiei: Fac ceea ce imi place, pun suflet in ceea ce fac (poate prea mult cateodata, in special cand vine vorba de afaceri) si mi-ar placea sa pot face lucruri care sa dureze in timp, sa stiu ca am construit ceva, ca am lasat cea in urma, chiar daca nu neaparat material. Daca nu fac ce imi place, ma plictisesc si nu mai sunt motivata.

6. Principiul „oameni suntem”: si a gresi e omeneste. Important e ce invat din greseli, sa nu le mai repet si mai ales sa nu ma complac in „greseli”

7. Principiul „it’s in the attitude”: Succesul, fericirea, norocul…mai tin si de atitudinea omului. De aia, pe langa optimism mai adaug si pozitivitate. Poate fi confundata uneori cu naivitatea.

8. Principiul „banii se fac”: insa oamenii si viata in general conteaza mai mult. Imi place sa descopar oamenii si ceea ce are fiecare mai frumos si valoros in el/ea. Viata merita traita pentru frumusetea ei, nu intr-o goana dupa bani care sa te faca sa uiti de prieteni, familie si de tine insuti. Bani pe care sa ii dai apoi pe medicamente ptr ulcer sau altele.

9. Principiul „argintului viu” sau al „particulei in miscare browniana”: imi place sa ma misc, sa ma plimb, sa calatoresc, sa vad.

10. Principiul „Viata e scurta! Daca tot n-o putem lungi, macar s-o facem lata”! 🙂 Si cu asta am zis totul. E si motto-ul meu de viata… si poate cu asta trebuia sa incep! Si cand zic sa o „facem” includ si toata gasca de prieteni minunati pe care ii am si pe care ii iubesc si fara de care viata mea ar fi anosta!

Mai departe dau si eu leapsa…nu stiu, cui o vrea sa o ia, pe cine pune pe ganduri si/sau are principii interesante pe care vrea sa le impartaseasca. Ella? Onixa? Mugur (ar trebui sa fie interesant 🙂 )? Nick? Florina? si altii care mai aveti timp, chef si vointa.

Responses

  1. Frumos! Şi da, m-ai pus pe gânduri, o să reflectez şi eu la asta… faza cu lămâile şi tequila o aveam şi eu la status la un moment dat. :p
    Ce să zic? Ţine-te de principiile astea, că-s bune! 🙂

  2. Acuma ca am citit si ghidul tau as mai avea cateva puncte de adaugat la mine 😀 Cred ca depinde mult de starea in care ne aflam atunci cand scriem lucrurile astea. La un moment dat ma ghidam destul de mult dupa Ce nu-ti place tie nu face altora dar, in ultima vreme, parca am cam neglijat acest lucru :(. Mi-a placut ce sfaturi ti-a dat mama ta. Eu cand am plecat la 19 ani de acasa maica-mea mi-a zis 2 lucruri: sa mananc si sa am grija de mine.
    Si eu cred ca atitudinea conteaza foarte mult. Am intalnit oameni foarte motivati si care lucreaza mult dar care raspandesc o energie negativa in jur iar scopul lor final este banul. Nu cred ca e o strategie de durata.

  3. @Ella: Ia reflecteaza si fa bine si pune-le pe „hartie” pentru aducere aminte! 🙂
    Stiu ca aveai si tu la status…dar eu totusi am citit-o in alta parte 🙂

    De aia mi-a placut ideea cu principiile, ca sa le scriu undeva sa-mi aduc aminte, si evident, sa ma tin de ele! 🙂

    @Radu Ma bucur ca te-am inspirat 🙂 In mod cert depinde. Eu am incercat sa scriu principalele principii, acum…mai sunt si niste legi dupa care ma ghidez atunci cand situatia o cere…dar sunt legi, abrogari, ordonante de urgenta etc. Se mai modifica in timp :))
    Si mama ta ti-a dat sfaturi bune. Sunt actiunile primordiale pe care trebuie sa le faci ca sa iti poti trai viata asa cum vrei. Atata timp cat mananci si ai grija de tine inseamna ca esti sanatos…restul se fac! 🙂

  4. Macar unul din principiile astea daca l-am repecta (de pilda ce tie nu-ti place altuia nu-i face) si viata noastra si a celorlalti ar fi mai buna.


Lasă un răspuns

Categorii

